Duurzaamheid bij Essity
Essity zet zich in voor het verbeteren van welzijn van mens en planeet. Het doel is om barrières voor welzijn te doorbreken ten behoeve van consumenten, patiënten en zorgverleners en klanten over de hele wereld. Essity richt zich op optimalisatie en duurzame innovaties van medische hulpmiddelen om zorg - in zowel thuissituaties als zorglocaties - effectiever en efficiënter te maken. Er is een duidelijke strategie met ambitieuze acties die de hele waardeketen omvatten.
"Ik ben er trots op dat Essity een van de bedrijven in Nederland is die de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 heeft ondertekend,” zegt Alexander de Jongh, VP Sales & Marketing Health & Medical region Nordics, BeNeLux en Canada. “Klimaatverandering is een van de belangrijke uitdagingen van deze tijd. Als een van de wereldwijd toonaangevende bedrijven op het gebied van hygiëne en gezondheid, heeft Essity de schaal en reikwijdte om actie te ondernemen en bij te dragen aan een collectieve verandering.”
Essity heeft een bewezen staat van dienst als het gaat om het verminderen van zijn ecologische impact door verduurzaming van bedrijfsprocessen, het behouden van gezonde ecosystemen en bij te dragen aan een inclusieve samenleving. Sinds 2008 heeft Essity’s wereldleidende merk voor continentiezorg TENA de CO2-voetafdruk van zijn producten met 21-43% verminderd door geoptimaliseerd gebruik van hulpbronnen, minder plastic verpakkingen en het gebruik van 100% hernieuwbare energie in alle productielocaties. Innovatieve digitale oplossingen van TENA SmartCare, zoals TENA Identifi en de TENA Change indicator helpen zorginstellingen om de kwaliteit van zorg te verbeteren en afval te verminderen. Essity werkt ook actief aan het bestrijden van antimicrobiële resistentie met zijn Cutimed Sorbact-producten en het destigmatiseren van lymfoedeem en lipoedeem met zijn JOBST-compressietherapieproducten